Skip to content

Käänteentekeviä kohtaamisia, uusia mahdollisuuksia ja liiketoimintaa.

Myynti ja markkinointi yhteistyössä messuilla

Miksi kannattaa osallistua messuille, kannattaako investointi? Oman toimialan messutapahtuma on todella monipuolinen media, jossa kohdataan potentiaalisia asiakkaita kasvotusten. Messuilla ulottuvillanne on parin päivän aikana tuhansia alasta kiinnostuneita . Teillä on mahdollisuus tutustua lukuisiin uusiin asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin. Messuilla tuotteita ja ratkaisuja voi havainnollistaa, niistä voi keskutella ja niitä voi kokeilla. Yksi henkilökohtainen kokemus on enemmän kuin sata myyntipuhetta.

Maailman muuttuessa yhä digitaalisemmaksi, kasvokkain tapahtuvien kohtaamisten arvo korostuu entisestään. Aidoissa kohtaamisissa osaajat verkostoituvat, inspiroituvat, tekevät bisnestä ja kehittävät alaa. Tulevaisuutta voi rakentaa vain yhdessä. Tule mukaan ja tee vaikutus!

Miten suunnittelet onnistuneet messut?

Onnistunut messuille osallistuminen lähtee hyvästä suunnittelusta. Mitkä ovat tavoitteenne ja käytettävissä olevat resurssinne. Myyttekö paikan päällä, keräättekö liidejä, etsittekö kumppaneita – ketä haluatte messuilla tavoittaa ja mikä on pääviestinne heille? Hyödynnä messut tehokkaasti osana markkinointiasi jo ennen tapahtumaa ja hoida huolellisesti myös jälkimarkkinointi.

Messu- ja Tapahtumajärjestäjät ry on laatinut näytteilleasettajille parin tunnin verkkokurssin, missä käydään messuosallistuminen ja miten siitä saa suunnitellusti mahdollisimman paljon irti. Hyödynnä veloitukseton kurssi!

Menesty messuilla -verkkokurssi

 

Kuvia Expomarkin 2022 messuilta

Suunnittelun ja markkinoinnin työkalut käyttöösi

Haluamme tehdä messuosallistumisen suunnittelun ja valmistelut mahdollisimman sujuvaksi messutapahtumiemme näytteilleasettajille.

Näytteilleasettajan palvelupakettiin kuuluu mm.

  • Verkkopalvelu, missä voit tehdä ja hallita tilauksiasi kätevästi
  • Tiivis tietopaketti verkossa, mistä löydät kootusti kaikki tärkeät aikataulut, tehtävät ja ohjeet
  • Näytteilleasettaja-kirjeet kertovat aina ajankohtaisista aikatauluista ja tehtävistä
  • Työkaluja messuosallistumisesi markkinointiin

Markkinoi messuosallistumistasi

Kerro asiakkaillesi ja kumppaneillesi, että olet tavattavissa alan messutapahtumassa. Hyödynnä messut myös ennen ja jälkeen varsinaisen tapahtuman. Kutsu, tiedota, järjestä kilpailuja, kerro messuosastosi tarjonnasta, tarjouksista, ohjelmasta, kokoa antia yhteen tapahtuman jälkeen…. Ota kuvia, videoita, kirjoita blogeja, artikkeleita – hyödynnä messut monipuolisesti.

  • Tapahtuman mediapankista saat logot ja bannerit käyttöösi
  • Voit lähettää kutsuja ja/tai pääsylippuja tapahtumaan, paperisena ja diginä
  • Näytteilleasettajilla on oma yrityssivu tapahtuman verkkosivustolla.

Hyödynnä yrityssivusi

Näytteilleasettajan yrityssivulle pääsee tapahtuman verkkosivuilla olevan näytteilleasettajalistan kautta. Kävijät tutustuvat etukäteen messujen tarjontaan. Hyödynnä sivu ja kerro mitä teillä on messuilla esillä ja kutsu kävijät osastollesi. Voit laittaa sivulle kuvia, videoita, messutarjouksia, osaston ohjelmaa… Voit myös jakaa tätä sivua, kertoa messuohjelmastasi vaikka somessa.

Tavataan myös somessa

Expomarkin tapahtumilla on omat sivut myös somessa. Seuraa, tykkää ja osallistu keskusteluun! Löydät tapahtumat Facebookista, Instagramista, LinkedInistä ja Twitteristä.

Tapahtumien mediapankit osoitteessa mediabank.messukeskus.com

 

 

Expomark somessa linkedin.com/company/expomark-oy

 

Messut on mediana:

Tuloksellisin

  • Kävijä on kiinnostunut alasta, siihen liittyvistä tuotteista ja palveluista.
  • Kävijät tekevät hankintoja tai hakevat tietoa hankintoja varten.
  • Tapahtuma kasvattaa yrityksen ja tuotteen tai palvelun tunnettuutta.

Sosiaalisin

  • Messut ovat aidosti sosiaalisin media, sillä silloin kohdataan kasvokkain.
  • Mahdollista kohdata tuhansia potentiaalisia asiakkaita yhdellä kertaa.
  • Kohtaaminen sitouttaa hetkeen, huomio on oikeassa asiassa.

Elämyksellisin

  • Esillä olevia ratkaisuja voi kokeilla, niistä voi keskustella, kokemus on enemmän kuin sata sanaa.
  • Messuilla tavataan uusia ja vanhoja tuttuja, verkostoidutaan alan uuden tiedon ja ratkaisujen äärellä .
  • Kävijä on tullut hakemaan uusia ratkaisuja, tietoa, innostusta ja ideoita – onko parempaa tilaisuutta tarjota niitä hänelle.

Expomarkin tapahtumatiimi auttaa sinua mielellään

Oletpa kokenut konkari etsimässä uusia ideoita tai ensikertaa messuosallistumista suunnittelemassa, voit aina kysyä apuamme.

Ota yhteyttä tai täytä alla oleva lomake.

Yhteystiedot

 

Ota yhteyttä Expomarkiin