Tuloksellisia kohtaamisia messuilla ja tapahtumissa

Tapahtumat ja messut ovat sosiaalisin media, tällöin kohdataan kasvotusten. Tapahtumat on markkinoiden monipuolisin media. Tapahtumissa voi nähdä, kuulla, maistaa, kokeilla, keskustella, vertailla – elämykset ja kokemukset tekevät vahvan kontaktin asiakkaaseen.

Tapahtumissa ja messuilla ulottuvillasi on satoja ja tuhansia toimialasta ja teemasta kiinnostuneita kävijöitä, jotka ovat tulleet paikan päälle omasta kiinnostuksestaan tutustumaan, minkälaisia ratkaisuja alalla on tarjolla. Tästä valikoidusta kohderyhmästä voit tavata tapahtuman aikana valtaisan määrän uusia, hyviä tuttavuuksia.

Messuguru-kirja antaa parhaat vinkit onnistumiseen messuilla

Mikael ja Maria Janssonin tuorein painos Messuguru-kirjasta on nyt vapaasti luettavissa Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n jäsenten sivuilla.

 

Pikavinkit suunnitteluun

• Aseta selkeä ja konkreettinen messutavoite
• Ketä haluat tavoittaa?
• Mitä haluat kohderyhmällesi viestiä?
• Minkälainen osasto, toiminta, ohjelma ja ketkä henkilöt pitäisi olla paikalla tavoitteen saavuttamiseksi?
• Resurssit – kuka vastaa mistäkin toiminnosta, mitä tilataan, mikä on budjetti?
• Messuosallistumisen markkinointi ja viestintä - ketä kutsutaan, miten hyödynnetään kokonaismarkkinoinnissa.
• Messuhenkilöstön info - mitä tapahtuu, mitkä ovat tavoitteet, sparraus, miten kävijä kohdataan - hyvä messuhenki.
• Miten hoidetaan jälkimarkkinointi ja liidit?

Lisää vinkkejä messuosallistumisen suunnitteluun löydät Messu- ja tapahtumajärjestäjien sivuilta: www.messutsuomessa.fi

Messuvalmennukset

Expomark on Suomen Messujen tytäryhtiö ja sitä kautta Expomarkin asiakkaat ovat tervetulleita osallistumaan Messukeskuksen järjestämiin Face-to-face –messuvalmennuksiin. Lue valmennuksista lisää netistä ja ilmoittaudu mukaan oman Expomarkin yhteyshenkilösi kautta: